onsdag 22 maj 2013

Veckans berättare

Nu har vi fått höra på flera bra berättare! Vi har fått lyssna på ...

...en spännande berättelse....

..fotboll...

...olika hundar...

... en resa till Thailand...

... och ett glasställe!

fredag 3 maj 2013

Veckobrev v.16

Hej!
Det var många som var lediga under måndag, tisdag och onsdag. Och några gick på fritids.
På torsdagen var vi i skogen. Då hade vi svenska och matte i fårhagen och vid stora stenen. Vi jobbade i våra 1 och 2 grupper.
På svenskan satte vi en klädnypa på ryggen med en bild på ett djur. Sen så skulle man ställa Ja och nej frågor, och lista ut vilket djur man hade.
På matten spelade vi memory. Två stycken fick gå i väg bakom ett träd medans två och två fick olika rörelser på kort.
När vi skulle äta lunch så grillade vi korv vid fårhagen. Man fick 2 korvar, en frukt och en festis. Nästan mitt på rasten fick vi krebelurer. Efter lunchrasten gick vi i naturreservatet och letade efter vårtecken.
Hälsningar August & Filip v och Klass 2
    

fredag 26 april 2013

Vårtecken i skogen

Idag har vi varit i skogen och letat vårtecken. De vårtecken vi såg/hörde var; tussilago, blåsippor, krokusar, små löv på träden, knoppar på träden, myror, fågelkvitter, vitsippsknoppar och maskros.
Nästa veckan ska vi också ut i skogen. Vi får se vilka vårtecken vi hittar då!

Veckobrev v.17



V. 17

I måndags gjorde vi huvuden med roterande ögon.

På idrotten i tisdags gjorde vi boll övningar.

Vi skrev texter om dj mås och mc trut man fick också skriva om att skläbbominera.

Vi åkte till statsteatern och vi såg på burkpojken den var jätte bra.

Idag på matten har vi jobbat med geometri och bilden vi också jobbat med geometri men man fick också måla på staffli.





Vänliga hälsningar år2 genom Elias & Carl!!!


måndag 22 april 2013

Geometri

Vi har arbetat lite med geometri. Det här är de geometriska formerna vi har pratat om:



rektangel, kvadrat, rätvinklig triangel


  Eleverna har fått göra egna bilder med hjälp av dessa former. Titta och njut av deras kreativitet!
 
Musiken är komponerad av Karl Malbert och är hämtad från Multimediabyrån

Veckans berättare v.17

Idag har vi fått höra om sällskapsspelet Monopol...

..och om en semesterresa till Egypten!

fredag 19 april 2013

Veckobrev v.16

Hej!!!
På matten så jobbade vi med geometri och bråk. På bilden så jobbade vi med att göra Sverige i papie mache vi gjorde de olika naturtyper i olika färger. I går fick vi en god gulaschsoppa. På idrotten lekte vi pepparkakskull och skeppsbrott. Vi var så duktiga när vi tränade på dansen till kultur kvällen så Johanna blev så rörd så hon fick tårar i ögonen.
Hälsningar klass 2 av Linn R och Fredrik