Hej!
Vi har jobbat med värdegrund. Då gjorde vi ett jättestort pussel och samarbetsövningar. Vi har haft idrott här på skolan i en halvtimme. Sen gick vi till Uppsävjaskolan och hade slöjd. Vi gjorde namnskyltar och trä och tyg. Vi har haft engelska med Helen. Vi har haft dans med Åsa. På bilden gjorde vi bokmärken. Vi har haft musik med Lina.
På fritids har vi haft värdegrundsgrupper. Vi har tryckt vår hände på ett lakan. Vi har tagit skolfoto. Vi har börjat på en ny högläsningsbok som heter Sandvargen. Vi har lånat böcker från biblioteket här på skolan. Vi har haft kul!
Hälsningar klass 3
Visar inlägg med etikett veckobrev. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett veckobrev. Visa alla inlägg
fredag 23 augusti 2013
fredag 3 maj 2013
Veckobrev v.16
Hej!
Det var många som var lediga under måndag, tisdag och onsdag. Och några gick på fritids.
På torsdagen var vi i skogen. Då hade vi svenska och matte i fårhagen och vid stora stenen. Vi jobbade i våra 1 och 2 grupper.
På svenskan satte vi en klädnypa på ryggen med en bild på ett djur. Sen så skulle man ställa Ja och nej frågor, och lista ut vilket djur man hade.
På matten spelade vi memory. Två stycken fick gå i väg bakom ett träd medans två och två fick olika rörelser på kort.
När vi skulle äta lunch så grillade vi korv vid fårhagen. Man fick 2 korvar, en frukt och en festis. Nästan mitt på rasten fick vi krebelurer. Efter lunchrasten gick vi i naturreservatet och letade efter vårtecken.
Hälsningar August & Filip v och Klass 2
fredag 19 april 2013
Veckobrev v.16
Hej!!!
På matten så jobbade vi med geometri och bråk. På bilden så jobbade vi med att göra Sverige i papie mache vi gjorde de olika naturtyper i olika färger. I går fick vi en god gulaschsoppa. På idrotten lekte vi pepparkakskull och skeppsbrott. Vi var så duktiga när vi tränade på dansen till kultur kvällen så Johanna blev så rörd så hon fick tårar i ögonen.
Hälsningar klass 2 av Linn R och Fredrik
fredag 12 april 2013
Vecobrev v.15
Hej!
I måndags på veckans berättare berättade Saga om sin födelsedagstårta. Fredrik berättade om tovning. I tisdags så åkte vi till Uppsävjahallen och spelade spökboll. I onsdags hade vi dans och musik vi träna på vår dans och sång till kulturkvällen. Vi har gjort papier-maché Sverige. I dag hälsa Marie och Ida på. Dom fick kort som vi har gjort.
Hälsningar klass 2 genom Hugo och Sofie
I måndags på veckans berättare berättade Saga om sin födelsedagstårta. Fredrik berättade om tovning. I tisdags så åkte vi till Uppsävjahallen och spelade spökboll. I onsdags hade vi dans och musik vi träna på vår dans och sång till kulturkvällen. Vi har gjort papier-maché Sverige. I dag hälsa Marie och Ida på. Dom fick kort som vi har gjort.
Hälsningar klass 2 genom Hugo och Sofie
fredag 1 mars 2013
Veckobrev vecka 9
Hej!
I måndags hade vi veckansberättare och vi fick lära oss om fjällräven, bandy och delfiner.
På idrotten så hade vi skidor och skridskor.
I onsdags hade vi bild då fick man göra en groda av papper. Efter bilden hade vi musik men vi hade inte någon dans. På musiken så spelade vi på instrument t.ex pinnar, gurka, bongo, marackas, bjälra och tamburin.
Vi hade religon då tränade vi till ett religonstest som vi ska ha nästa vecka. På bloggen finns ett roligt spel som man kan träna till testet.
På engelskan så tittade och lysnade vi på musik på engelska. På rasterna i fredags så lekte många dunken, gungade och snurrade på snurrorna.
Hälsnningar från klass 2 genom Oskar S och Johanna
I måndags hade vi veckansberättare och vi fick lära oss om fjällräven, bandy och delfiner.
På idrotten så hade vi skidor och skridskor.
I onsdags hade vi bild då fick man göra en groda av papper. Efter bilden hade vi musik men vi hade inte någon dans. På musiken så spelade vi på instrument t.ex pinnar, gurka, bongo, marackas, bjälra och tamburin.
Vi hade religon då tränade vi till ett religonstest som vi ska ha nästa vecka. På bloggen finns ett roligt spel som man kan träna till testet.
På engelskan så tittade och lysnade vi på musik på engelska. På rasterna i fredags så lekte många dunken, gungade och snurrade på snurrorna.
Hälsnningar från klass 2 genom Oskar S och Johanna
fredag 15 februari 2013
Veckobrev v.7
Vecka7
I måndags hade vi NO då såg vi på två filmer. Klockan ett hade vi en liten storsamling med Fsk 1an och vi i år 2.
I tisdags var vi på allsångskonsert i Uppsala konsert och kongress. De var roligt, Magnus och Michaela spelade huvudrollerna. Michaela spelade skeppskatt Magnus spelade sjörövarfabbe.
I onsdags pratade vi om saker som gör oss glada när vi tänker på Nåntunaskolan. De skrev Jennie på hjärtan som vi sen fick läsa upp på storsamlingen.
I torsdags det var allahjärtansdag och vi hade storsamling vi fick godis och vi sa hej då till Olivia!!!
I fredags hade vi matte och vi gjorde vi AG test.
När vi åt frukt kom faddrana och berättade om kroppen. Vi har haft engelska och it.
Hälsningar klass 2 genom Filip E och Oscar M
fredag 8 februari 2013
Veckobrev v.6
Hej!
I torsdags kom Stordammen hit och lekte. Vi åkte pulka och skridskor. Efter lunchen var vi inomhus och lekte. Vissa ritade och vissa spelade spel. Sen gick alla hem. I onsdags hade grupp 1 bild. Då gjorde vi ramar till foton på oss själva. Dom skulle sitta i våra "Boken om mig" böcker. I torsdags åt vi chicken nuggets till lunch. I tisdags hade vi idrott. Då åkte vi skridskor dom som inte hade några fick åka skidor.
Hälsningar klass 2 genom Simon och Kajsa
fredag 1 februari 2013
Veckobrev v.5
Hej!
I måndags var vi i Sävja kyrkan.
Där fick vi lära oss om hur präster är klädda och de fanns bilder med
berättelser från bibeln.
I tisdags åkte vi skidor och skridskor. Vi fikade fika som vi hade med oss. Det var roligt.
I dag sista lektionen hade vi uppträdanden.
Hälsningar Klass 2 genom Ella och Saga
fredag 25 januari 2013
Vecka 4
Vecka 4
I måndags hade vi massage med Susanne då fick vi nya massage kompisar.
I tisdags hade vi idrott och åkte skridskor med 1an och tränade på att åka skridskor.
På matten har vi jobbat med symmetri och multiplikation. På bilden gjorde vi en symmetri bild.
Några brukar åka skridskor andra spelar fotboll vissa leker fantasi lekar.
Klass 2s vecka har varit fantastisk.
Hälsningar år 2 genom Emma H Sofia.
fredag 18 januari 2013
Vecka 3
Hej!
Här kommer lite av vad vi har gjort i veckan! På bilden har vi gjort rivmosaik. I matten har vi börjat
med ett nytt kapitel. Det handlar om symmetri. Vi har klippt symmetribilder. Vi
har börjat med ett nytt räknesätt. Det är multiplikation. På svenskan har vi
gjort bilder till boken ”En hemlig vän”. På musiken har vi tränat på sånger som
ska var med på en allsångskonsert. Vi har ritat och skrivit om vårt jullov. Vi
har skrivit faktatexter om olika saker och platser.
Hej då!
klass 2
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)